Megérkeztek ma az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) éves újautó-eladási statisztikái, amelyekből több érdekes információ is kiolvasható. Egyrészt decemberben 16 hónap folyamatos növekedés után először esett vissza az EU autópiaca, amely a teljes évet még így is kétszámjegyű bővüléssel zárta. Az összértékesítésben minden országban növekedést regisztráltak, leszámítva Magyarországot. Végül pedig a hajtásláncok népszerűségét illetően is történt változás, ugyanis több tisztán elektromos autót adtak el tavaly, mint dízelest.
„Nem csak a közlekedési eszközök határozzák meg, hogy mennyire utazunk fenntarthatóan, mindenki számára más megoldás működik a legjobban, ezért nem szabad elvből elvetnünk egy járművet sem, a környezettudatos közlekedésre ugyanis nincs egy jó válasz” – mondta Balogh Szabolcs az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője a Sustainable World 2022 konferencia koradélutáni panelbeszélgetésén. A fenntartható közlekedéssel foglalkozó blokk részét képezte még Sütő Anna, a Datalyze ügyvezetőjének előadása a fiatalok közlekedési attitűdjeiről.
A jövőben kizárólag tisztán elektromos autók parkolhatnak ingyen Pécsen, amelyhez ráadásul előzetesen regisztrálni kell a járművet tulajdonosának – írja az Index. A pécsi önkormányzat rendelete azt a célt szolgálja, hogy megvonják az ingyenes parkolás lehetőségét a zöld rendszámos, ám belsőégésű motorral is rendelkező autók tulajdonosaitól.
Elképesztő növekedés tapasztalható a Volkswagen-csoport elektromos autóinak értékesítésében – írja a CleanTechnica. A német autógyártó hivatalos tájékoztatójából az is kiderült, hogy a menedzsment idén azt tervezi, durván egymillió elektromos autót adnak majd el világszerte.
Hosszú hónapok lejtmenetét követően áprilisban ismét bővült az Egyesült Királyság autópiaca, ráadásul nem is akárhogyan, harmincszor több autó adtak el a szigetországban, mint 2020 azonos időszakában. Az iparági szereplők a friss statisztikákat látva már optimistábbak a jövőt illetően, a teljes évre vonatkozó előrejelzésüket felfelé módosították az eladások tekintetében.
Márciusban már a tizenkettedik egymást követő hónapban nőttek éves összevetésben a járműeladások Kínában a járvány miatt tavaly tavasszal bekövetkezett visszaesés után.
Markus Duesmann Audi-vezér jelentette be, hogy az A4, A6 és A8-as modelleknél felhagynak a belső égésű motorokkal és elektromos meghajtásra állnak át – írja a Telex az Electrivere hivatkozva.
Az Audi Hungaria első plug-in hibrid modellje, egy Audi Q3 Sportback turbókék színben gördült le a gyártósorról ma. Ezzel a vállalat az elektromobiltás következő szintjére lépett.
Az Audi folytatja elektromos offenzíváját: a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával plug-in hibridek gyártása kezdődik Győrben. A konnektorról tölthető modellek bevezetése újabb bizonyítéka annak, hogy az Audi AG hosszú távon tervez a magyarországi gyártóbázisával, amely most még egy lépéssel közelebb került a tisztán elektromos meghajtású járművek előállításához.
A plug-in hibrid modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki működésük során, mint ahogyan azt az autógyártók hirdetik a prospektusaikban – állítja a Transport and Environment (T&E). A környezetvédelmi szervezet éppen ezért arra kéri az országok kormányait, hogy fejezzék be ezeknek a "kamu villanyautóknak" a támogatását: ne nyújtsanak a megvásárlásukhoz pénzügyi segítséget és adókedvezményeket a jövőben. Ez a törekvés természetesen borzasztóan rossz hír azoknak az autógyártóknak, akik az egyre szigorodó előírásoknak elsősorban pont a plug-in hibridek nagyobb arányú értékesítésével akarnak megfelelni a következő években.
A Volkswagen éveken át kereste a megfelelő helyszínt új európai autógyárának, sokáig úgy tűnt, Törökország lesz a befutó, de erről a tervükről végül letettek a németek nyáron. Most viszont bejelentették, hogy hosszas tárgyalások után Szlovákiában hajtanak végre egy egymilliárd eurós beruházást annak érdekében, hogy a már meglévő pozsonyi üzemükben készülhessen a Volkswagen Passat és a Skoda Superb következő generációja. A beruházás, amelynek köszönhetően kétezer új munkahely jön majd létre, hosszú távon biztosíthatja a szlovákiai gyártóbázis jövőjét.
Csak úgy záporoztak kedden a fontos bejelentések Kecskeméten: kiderült, hogy Magyarországon elsőként a Mercedes-Benz gyárt majd konnektorról tölthető plug-in hibrid modelleket, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et. Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-gyár igazgatója pedig jelezte, augusztus 1-től ismét három műszakban termel majd a hazai üzem, és ha mindez nem lett volna éppen elég, kijelentette azt is, hogy még az idén megkezdődik a Mercedes-Benz A-osztály plug-in hibrid változatának hazai gyártása.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Vidéken várhatóan 10% alatti szobaár-emelkedést bír majd el a piac
Mozgalmas esztendő volt, annyi biztos.
Intenzív szakaszában van a háború.
Erős állítást tett az elemző.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?